Fijne week om, morgen ma 28-1 naar Helsinki! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Fijne week om, morgen ma 28-1 naar Helsinki! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Fijne week om, morgen ma 28-1 naar Helsinki! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Januari 2013 | Finland, Rauma

Moi!
Weer een fijne week achter de rug en wederom een fijne in aankomst!

Maandag 21-1 begon de week met een ochtenddienst, die lekker bezig was maar niet druk. Lekker gewerkt dus en genoeg te doen gehad, daarna snel door naar huis om mijn spullen te pakken en door te gaan richting bushalte, want ik zou die middag naar Pori gaan! Om 17:30u zou ik eerst met Satu naar de film gaan (Anna Karenina) en daarna naar de familie om daar te logeren. De film was overigens zéér geslaagd; 2 uur durend met een goed verhaal, prachtige decors en kostuums, maar helaas ook een verdrietig einde. Hoe dan ook de moeite waard! Na de film nog even mijn Partylite-bestelling opgehaald bij Satu (tevens ook die van Heidi en haar nichtje Elina), en toen naar de familie gebracht waar Santeri zoals gewoonlijk weer op en neer stuiterde dat ik was gearriveerd. Lekker gekletst, getut, de kids goedenacht gewenst en vervolgens met een bak thee, beetje chocoijs en een goed boek op de bank gezeten. Maarit en Aleksi gingen om half elf naar bed vanwege werk de volgende dag, ik ben niet lang daarna ook naar bed gegaan.
En dinsdag 22-1 na een héérlijke nachtrust opgestaan, nog even met Santeri gekletst en hem uitgezwaaid naar school, en daarna was het tijd voor mijn eigen ontbijt, omkleden en mail checken. Vervolgens jas aan en op naar Satu's oude appartement gezien we daar de laatste spullen zouden opruimen en ophalen. Fijn dat ik haar heb kunnen helpen gezien ik zo zelf de ochtend om kreeg, fijn voor haar dat ze wat hulp had. Rond het middaguur waren we nog bij haar ouders op de koffie uitgenodigd (wonen tegenover appartementsgebouw). Een kennis van Satu's ouders zou overigens nog kwabaal-soep komen maken; een vis die maar een aantal weken rond deze tijd verkrijgbaar is. Weet niet of dat in Nederland ook zo is, kwabaal in kleine getallen en daardoor dus maar beperkt te koop? Lekker soep in ieder geval! Na het genieten bij hun thuis op naar dagopvang want ik zou om 12:30u Siiri daar ophalen. Blij me te zien en gezellig samen naar huis, waar Maarit zich klaar maakte voor een afspraak en Santeri ook al was. Ik heb vervolgens lekker de tijd doorgebracht samen met de kids: foto's kijken van afgelopen zomer, muziek luisterend en Barbie-dvd kijkend. Daarna ben ik nog snel wat reclameposters voor Salsa her en der gaan ophangen en Maarit kookte ondertussen avondeten: erwtensoep met 'pannukakku' toe (soort van extreem dikke 'pannekoek'). Lekker gegeten met z'n allen (behalve Aleksi want die had lange dienst) en daarna voorbereid voor het volgende programma: schaatsles! :D En ook Chantal heeft voor het eerst sinds lááánge tijd weer eens op de dunne, ijzerscherpe 'latten' gestaan! Ging goed, en ook de kids deden het goed in hun schaatslessen! Na het schaatsen heeft Maarit me naar ABC gebracht waar mijn lift terug naar Rauma wachtte: Pasi met zijn vrachtauto, gezien hij aan het werk was en producten vanuit Pori naar Rauma moest brengen. Goed geregeld dus en gezellig hem ook weer te zien en spreken! Samen op weg naar huis nog langs de supermarkt gereden en vervolgens wachtte mij een ontzettend enthousiaste Jasmijn. Verder lekkere tutavond gehad met Jasmijn op schoot.

Woensdag 23-1 tijd voor mijn tweede vrije dag die ik heb doorgebracht met in de ochtend het definitief maken van mijn tripje naar Tallinn eind februari (Sebastiaan gaat mee!), bustickets omwisselen en supermarkt. Daarna thuis getut, nieuwe verzekeringspapieren doorgelezen, met Loes gekletst (was gezellig lieverd, thnx! :D En super dat je meegaat naar de Elf Fantasy Fair! :D ) en daarna terug de stad in want ik zou koffie gaan drinken met Heidi, maar ook met Maija! :D Die woont zoals jullie misschien weten/herinneren nu in Duitsland vanwege werk van haar vriend maar is nu een weekje op vakantie in Rauma. Gelukkig had ze in haar drukke schema toch wat tijd gevonden om met ons koffie te komen drinken en het was héél gezellig en goed Maija weer te zien! :D Verder heb ik me goed geamuseerd met Heidi, waar ik nog een tijd mee heb gekletst en genoten in Cafe Sali. Daarna op naar huis en aan de kook: spaghetti uit de oven! :D Goed gelukt, bíjna net zo lekker als die van mama! :) Na het eten nog snel naar de supermarkt voor o.a. een gasfles voor mijn SodaStream-apparaat. Kan ik zelf prikdrank maken! :D Meteen uitgeprobeerd, wel eng met al die aanwijzingen en waarschuwingen in de gebruiksaanwijzing over de gasfles monteren e.d. Maar goed; het lukte en mijn éérste fles zelfgemaakte koolzuurhoudende-drank is een feit! :D Verder een relaxte avond op de bank gehad met lekkers en Jasmijn :) Trouwens, vóórdat ik de bank opkroop werd ik nog goed verrast! Er belde namelijk een onbekend nummer (om 20:30u 's avonds) en dat bleek iemand van UPS te zijn, die net die dag geprobeerd had een pakketje van de Efteling-webshop te bezorgen. Ik had via de website van UPS aangegeven dat er de volgende dag een nieuwe levering moest plaatsvinden maar vóór 13:30 (ivm avonddienst). Belde die man op met de mededeling dat hij mijn tijdsverzoek had gezien maar hier niks over kon beloven. Ik uitgelegd waarom ik tóch een tijdstip had aangegeven (wist dat dat niet vastgesteld zou kunnen worden) en meneer vroeg me waar ik precies als vpk werk. Ik gezegd in het ziekenhuis en helaas bezorgen ze daar niet. Maar, hij bood direct aan of het goed was als hij zou proberen het pakketje via de post op te sturen, zodat net afgehaald zou kunnen worden op een postkantoor. Dat is overigens tot nu toe altijd gebeurd met de pakketjes van de Efteling-webshop; ophalen van het postkantoor. Maar MIJN GOD WAT EEN SERVICE EN VRIENDELIJKHEID!!! :D Was helemaal met stomheid geslagen dat er zó persoonlijk word geregeld, WAUW! :D

Donderdag 24-1 tijd voor een avonddienst met in de ochtend lekker thuis tutten. Nog wat geborduurd, koffie gedronken en op naar werk voor een rustige maar bezige avonddienst. Fijn gewerkt en tijd ging snel voorbij! :)
Vrijdag 25-1 tijd voor een ochtenddienst die ook lekker verliep. Geen drukke dienst geweest met god weet wat voor bezigheden, maar vrij rustig met desondanks toch lekker wat bezigheden :) Na werk op naar huis, afleveringsbewijs ophalen en vervolgens door richting postkantoor want zoals gezegd was mijn Efteling-pakket op het postkantoor af te halen! JEEEEEJ!!! :D Ik had het 60-jaar-jubileumboek besteld en een juwelendoosje van Droomvlucht. En MIJN GOD WAT IS DAT BOEK MOOI!!!! Zéker een aanrader voor de Efteling-lovers onder ons, maar sowieso voor iedereen leuk om te lezen en bekijken (en ontdekken!)! In de avond meteen wat pagina's doorgelezen, na eerst mijn avondeten en saunauurtje. Daarna lekker getut en nog te horen gekregen dat mijn lieve oma's goed genoten hebben van hun 'high tea'-middag die dag; had ik ze cadeau gedaan :) Fijn om te horen lieverds, nee SUPER om te horen dat jullie een paar uur goed genoten hebben daar met z'n tweetjes – jullie verdienen het! :) Aan eind van de avond heb ik me nog klaar gemaakt voor onze 'Latin Party' in nachtclub Onnela; latin-feest georganiseerd door onze salsaleraren! Om het nieuwe seizoen in te knallen ;) Niet ontzettend veel mensen gekomen, maar toch een nette 57! :D Hopen dat er volgende keer nóg meer mensen gaan komen maar gezellig hadden we het nu zeker! Dans, muziek, gezelligheid; en nog Johanna helpen bij de deur (tickets verkopen). Resultaat: heerlijke avond en om 3:30u naar bed.

Zaterdag 26-1 ietsjes uitgeslapen, ontbeten en daarna getut. Rond het middaguur met Pasi gaan lunchen bij ABC en lekker genoten van eten en elkaars gezelligheid (en trouwens van uitzicht op een óntzettend snoezige dreumes! :D ); goed om je 'buurman' zo nu en dan te zien! :) Daarna zelf nog even naar wat supermarkten geweest (bij ene kwam ik Sebastiaan nog tegen!) en daarna Pasi van een cafeetje ophalen om vervolgens weer allebei naar huis te gaan. Ik ben meteen mijn bed ingedoken om mijn energie te tanken voor de 1e nachtdienst. Rond half 8 's avonds weer opgestaan, lekker fruitprakje gemaakt van banaan en mandarijn (flashback naar jeugd!), koffie gedronken en ik werd nog verrast door een email van mijn lieve oma v/d Flat om een foto van haar en andere oma door te sturen van hun high tea! :D Prachtfoto van twee lieve genietende oma's – toegevoegd bij deze blog natuurlijk! Daarna op naar werk voor een ontzettend rustige nachtdienst samen met collega Päivi. Helaas belde 1 patiënten ontzettend veel op Päivi's unit, die heeft dus vaak (voor niks; kleine onbenulligheden bij patiënte) heen en weer kunnen lopen. Gezellig gewerkt en in de ochtend naar huis.
Om vervolgens in bed te kruipen en vandaag zondag 27-1 rond een uur of half 2 in de middag weer wakker te worden. Tot 15:00u lekker in bed blijven liggen en daarna wat getut en alvast wat spullen ingepakt/klaargelegd voor mijn Helsinki-uitje! :D In de namiddag nog een wasje gedraaid, nadat ik eerst een monteur had kunnen bellen want de wasmachine deed het niet; kreeg geen stroom om de een of andere reden en ging dus niet aan. Kennelijk 2 zekeringen ín de wasmachine zelf kapot, die de monteur verving. Leuk om te zien: 1 cm lang en nog geen 3 mm breed die zekeringetjes in de wasmachine! Ik de monteur ontzettend dankbaar (wel 4 keer gezegd :p ), en leuk te weten dat hij waarschijnlijk bij zichzelf dacht 'doe alleen mijn werk maar!'. Na mijn wasje gegeten en vervolgens klaar in de startblokken om met Geleen te kletsen; whiehoew! :D Zometeen richting werk voor mijn 2e nachtdienst samen met collega Lea; hopen dat het weer een rustige word!


En nog meer 'whiehoews' in het vooruitzicht:
1) Ik heb in april weer een weekje vakantie gekregen en ik mag al vliegtickets gaan boeken; dus 16 t/m 22 april Geleen here I come! :D
2) Daardoor kan ik dit jaar ook weer naar de Elf Fantasy Fair, hét evenement in het jaar. JIPPIE!!
3) De grootste 'whiehoew' van dit moment: morgenvroeg ná mijn nachtdienst kruip ik voor slechts 1 of 2 uurtjes mijn bed in, want ik ga vervolgens genieten van mijn trip naar Helsinki! :D Om 11:00u zal ik de bus pakken om in de namiddag te arriveren, naar mijn hotel te gaan om in te checken (Scandic Grand Marina, gelegen in haven (Katajanokka) in stadscentrum), vervolgens te gaan genieten van verdiend avondeten bij RAX pizzabuffet en vervolgens een héééééééérlijk relaxte avond in mijn hotelkamer door te brengen met Nightwish-wijn, zoutjes, zoetjes, mezelf vertroetelen, goede film op tv; Saving Private Ryan. Om vervolgens dinsdag van een héérlijk ontbijtbuffet te genieten in alle rust, en vervolgens een dag te gaan SHOPPEN!! :D
4) En woensdag begint de eerste salsales weer! :D

Dus lieve allemaal, Chantal heeft het goed hier op het moment en doet niet anders dan genieten! Oh was die nachtdienst maar al om....
Fijne week allemaal, toegewenst vanuit zowel Rauma als morgen (ma 28-1) Helsinki! :D

  • 28 Januari 2013 - 10:02

    Oma Bos:

    Lieve Chantal,Weer een heel verhaal met leuke dingen.Ik vind het geweldig,dat je nog zo/n goed contact hebt met Pori Zowel je gastgezin als andere mensen.Ik heb ooit het boek gelezen van Anna Karenina,maar ik ga het nog eens herlezen.Goed,dat je de planning voor Tallinna klaar hebt en ook je komst naar Geleen.Ik noteer het straks in mijn agenda.De sneeuw gaat hier gelukkig smelten,ik heb het echt gehad met de winter,maar het bis nog Januari !!!!!Er kan nog genoeg kou komen.Lieverd ik ga straks een brief aan jou schrijven.Dat wordt dan pas de eerste dit jaar.Veel liefs OMA

  • 28 Januari 2013 - 11:23

    Oma V.d.flat:

    Hallo Chantal,nou zeg je hebt alweer een drukke week achter de rug ,maar wel gezellig houwe zo.Leuk dat je nog zo,n goed contact heb met de familie in Pori.Maar wij hebben ook genoten van de gezellige High tea dat heb je wel kunnen zien op de foto .Ik wens je fijne dagen in HElsinki. En verheug me er al op dat ik je weer in levende lijve zie in april.Mijn allerbeste wensen en tot de volgende keer.Liefs Oma.

  • 28 Januari 2013 - 14:09

    Maurits:

    Santeri over een paar jaar bij de nationale ijshockeyselectie?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 168271

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: